søndag 10. oktober 2010

Positiv holdning til IKT i skolen!

Jeg har faktisk også opplevd at bruk av IKT kan bidra til økt læring hos eleven. I spesialundervisningen har jeg av og til lagt opp til bruk av dataspill i undervisningen. Det har vært spill som "Labbe Langøre" vi har arbeidet med da. Jeg har sett hvordan denne type spill, for eksempel i tilknytning norsk og rettskriving har økt elevenes motivasjon og interesse for å øke ferdighetene sine. Disse spillene er populære, tror jeg, fordi innholdet i spillet henger sammen. Det er en helhet, og eleven arbeider seg gjennom ulike aktiviteter/oppgaver for å "komme i mål".

Også aktiviteter på nett, tilknyttet ulike læreverk har jeg hatt positiv efaring med. (I spesialundervisningen)

Noen adresser:

http://web2.gyldendal.no/multi/


http://stairs1-4.cappelendamm.no/

1 kommentar:

  1. I dette innlegget er det indirekte svar på mitt spørsmål til ditt forrige innlegg.

    Fint at du kommer med eksempler på vellykket IKT-bruk.

    SvarSlett